Hou ik het nog vol?

Sinds gister blog ik nu alweer een maand! Een hele maand! Woeee! Feestje!
Misschien zul je nu wel denken, meid, waar ben je zo enthousiast over? Ik blog al een x aantal jaar! Jaja, het is ook misschien helemaal niet zo bijzonder. Een maandje bloggen, ik weet dat er mensen zijn die al x aantal jaar bloggen. Ik zet niet eens elke dag een artikel online, terwijl zij dat wel doen!
Maar voor mij, voor mij is een maand bloggen wel heel speciaal!
hou ik het nog volIk had hiervoor al eens een blog, maar die was flink stil komen te liggen, een woestijn was er niks bij. Ik nam het allemaal niet zo serieus en vond het wel prima. Af en toe een artikeltje. Lay-out zag er niet uit, maar hé, ik vermaakte me wel. Al was het meer een ‘moetje’ geworden dan dat ik mijn creatieve ei kwijt kon. Van die blog kwam dus niks meer terecht en sinds een paar jaar blogde ik dan ook niet meer.

Een maand geleden zat ik echter weer eens in een flinke dip en ik wist niet wat ik wilde. Blogs lezen deed ik zelf al heel lang, maar ik reageerde nooit op anderen omdat ik niet met mijn echte naam op internet wilde en er zou dan toch niet échte interactie zijn. Een maand geleden zei ik dan ook plots weer uit het niets: D., ik ga weer een blog beginnen! En D. zo nuchter en eerlijk als die is: Dat houd je toch geen maand vol.

Waaaaat? Dat zeg je toch niet als vriendzijnde?! Je moet je vriendin toch steunen en haar positief benaderen en aanmoedigen? Wat een *piep*zak is die D. zeg!
Haha, neehoor, D. is echt mijn grootste steun, maar hij is ook altijd goudeerlijk. En ik had zelf eigenlijk ook niet verwacht dat ik het een maand zou doen en het ook vol zou blijven houden! Als ik weer eens heel de tafel overhoop had gegooid en heel serieus met mijn camera en statief bezig was, terwijl D. met zijn handen vol met borden avondeten en het vervolgens nergens kon neerzetten, moest ik zelf ook lachen en zei dan: Ahjoh, na een maandje is het weer voorbij! Ik hou het toch niet vol!
En kijk nu: ik ben er nog steeds! En volgens mij ga ik ook niet meer weg! Ik vind het bloggen echt heel leuk en zie het nu echt als mijn hobby! Jullie zijn allemaal zo lief en ik heb heel veel zin om jullie beter te leren kennen en om nog veel meer berichten te plaatsen!

Dus ja! Ik ga het volhouden!

Of nee… Eigenlijk niet. Het is namelijk geen volhouden meer… Volhouden klinkt als iets negatiefs, alsof het niet leuk is en je dan maar je best doet om er toch maar het beste van te maken. En dat is niet waar, het voelt niet meer als volhouden. Het voelt als een persoonlijk leerproces, als een hobby, als een sociale uitlaatklep, als nieuwe vrienden. En dat voelt heel fijn aan.

Hoe hou jij het bloggen vol? Of voelt het voor jou ook niet als volhouden?

logo bloglovin2

31 gedachtes over “Hou ik het nog vol?

  1. oh joh! wist niet dat je er pas zo kort was. het voelt voor mij zeker niet als volhouden. ik vind het bloggen één van de leukere dingen die mn challenge me gebracht hebben. dagelijks zou voor mij ook niet te doen zijn, maar da’s prima toch! niet meer weg gaan hoor!

    Like

  2. Blog je echt nog maar zo kort op deze blog?! Dat had ik echt niet verwacht, haha! Ik zie het ook niet echt als volhouden, maar eerder als inpassen in mijn dagritueel en dan gaat het wel vanzelf :)

    Like

  3. Pas een maandje? Ik zie het niet als volhouden, ik krijg er zoveel energie van door het schrijven van artikelen maar zeker ook door contact met andere bloggers :-).

    Like

  4. Lang zal zonnewolk.nl leven lang zal zonnewolk.nl leven, lang zal zonnewolk.nl leven in de gloria, in de gloria… In. De. Glo. Ri. A!!! Hiep hiep hoera!!! 🎉 Gefeliciteerd!!! We kunnen niet meer zonder je El… Het is maar goed dat je (nog) niet van plan bent te stoppen met dit blog anders waren we met z’n allen naar je huis toe gekomen en hadden we je vastgebonden aan een stoel en je verplicht door te gaan met je blog! Bij deze dus je bent gewaarschuwd! En D. ook als hij zijn vriendin niet kwijt wilt! ;-)

    Like

  5. YAY! Ik hoop toch wel dat je het hem even in gaat wrijven he ;). Dat je het een maand hebt volgehouden ;). Ik vind je blog in ieder geval onwijs leuk en onwijs positief; ik kom hier graag en ik vind je artikelen fantastisch!

    Like

    • Oh, wauw, wat een groot compliment! Word er een beetje verlegen van! Vind het heel lief van je! Jouw blog vind ik zelf ook altijd heel leuk! :) Kreeg er vaak nieuwe ideeën van! :)

      Like

  6. Super van je! Bij mij voelt het in sommige periodes niet als volhouden, maar in andere weer wel. Dat heeft dan vooral ook met mijn gezondheid te maken. Momenteel heb ik al niets meer kunnen posten sinds vorige vrijdag, maar ja, dat is dan maar zo. Of dat probeer ik mezelf toch te vertellen ;-)

    Like

  7. Grappig ja, ik had ook niet door dat je nog maar een maand blogde. Voor mij is het bloggen echt geen moeten gelukkig. Af en toe heb ik het wel eens gehad, in het begin, maar nu helemaal niet meer. Ik blog iedere dag en het begint meer en meer mijn passie te worden. Genieten! Dag in, dag uit!

    Like

  8. Gefeliciteerd met je maand bloggen! :-D
    Heel erg herkenbaar! Ik dacht dat ik het nog geen week zou volhouden. Ik vind alles altijd twee dagen fantástisch en dan kan ik het daarna nooit meer zien, haha.
    Bloggen voelt voor mij ook helemaal niet meer als volhouden. Het gebeurt gewoon!

    Like

    • Precies! Dat heb ik dus ook! Ik kan mij ergens vol enthousiasme in storten, om er vervolgens na een week van af te zien… Heb ik ook vaak met series.
      Maar wat fijn dat het bij jou nu ook zo goed heeft uitgepakt! :)

      Like

  9. Het leren kennen van mensen is inderdaad zo leuk. Het is dat je vrij anoniem verstopt ben, anders kwam er vanzelf een dag van “Hey! Jij bent zonnewolk!” Ik hoop dat je er nog heel lang zal zijn, ik vind je blog leuk! (Hij staat zelfs in mijn bladwijzermap -oldskool!-)

    Like

  10. Blog je nog maar een maand? Joh, ik dacht dat je al veel langer bezig was! Haha, voor mij klinkt het alsnog wel lang, ik blog nog maar 2 weekjes haha ;) Maar gefeliciteerd met je ‘jubileum’ dan! Ik hoop dat je nog heel lang blijft bloggen :)

    Like

  11. Gefeliciteerd met je jubileum! ;) Net als een aantal voorgangers hierboven had ik ook echt niet verwacht dat je ‘pas’ een maand blogt!
    Zelf ervaar ik bloggen niet als een verplichting en misschien daardoor heb ik ook niet het gevoel dat ik iets vol moet houden. Het is leuk om te doen en ik doe het wanneer ik tijd en zin heb, maar ik voel zelf geen druk om iets te plaatsen.

    Like

  12. Voor mij is bloggen een gewoonte geworden… heb ik iets te melden, maak ik een blogberichtje.
    Heb ik het druk of geen tijd om te bloggen… dan is dat maar zo! Bloggen is een leuk iets, iets dat geen verplichting is.

    Like

  13. Ik hou het vol, omdat het puur gewenning is geworden. In principe komt er elke dag iets online en schrijf ik dat de dag ervoor. Soms zit ik in een flow en schrijf ik een aantal artikelen. Het is echt regelmaat. De hele dag poppen er dingen in mijn hoofd waar ik over zou kunnen schrijven en dat doe ik dan meestal ook meteen. En door de dag heen kijk ik een aantal keer naar de reacties die er binnen zijn gekomen en lees ik zelf blogs.

    Ik leef blogs geloof ik haha

    Like

  14. Gefeliciteerd met jouw eerste jubileum! Ik heb eerder ook een blog gehad, en stelde hoge eisen aan mijzelf qua frequentie. Met werk, een studie en een huishouden ernaast was dat niet vol te houden, en toen ben ik ook gestopt. Sinds enkele jaren blog ik weer echt wanneer ik iets te delen heb. Dat was jarenlang niet meer dan één stukje per maand, maar sinds vorig jaar heb ik de frequentie van schrijven wat opgehoogd. Maar dat ik wel hoe ik het volhoud: als het schrijven niet lukt, dan ga ik niets forceren… Want dat levert alleen maar druk op, en dan is de lol er voor mij heel snel vanaf. Druk heb ik het al genoeg op mijn werk! Dat wil ik privé niet ook erbij hebben.

    Like

  15. Ik vind bloggen leuk, dus het voelt niet als een moetje. Maar toen ik de afgelopen week te druk was voor mijn blog vond ik dat wel jammer. :-) Succes met “volhouden”, je kunt het! ;-)

    Like

Leuk als je een reactie achterlaat!

