Zonnestraaltjes ~ 4

Ik wil meer naar het positieve in het leven kijken en blik daarom elke week terug op de zonnestraaltjes die ik tussen de donderwolkjes heb mogen zien.

Het lukt steeds iets beter om naar het positieve in een week te kijken! En als ik nu terugkijk op afgelopen week, heb ik eigenlijk een hele leuk week gehad! Afgezien van sommige momenten dat ik me niet goed voelde, maar die blijven altijd wel. Kijk je mee naar de afgelopen zonnestraaltjes? 

 Leuke spelletjesavonden met D. samen. De laatste tijd hebben we het allebei erg druk en leven dan een beetje langs elkaar heen. Maar als we dan een avondje samen spelletjes spelen, vind ik dat extra leuk!

Een lieve ketting met mijn favoriete quote die ik zomaar van mijn zus heb gekregen: ketting

Het sporten ging echt heel erg goed afgelopen week! Ik heb twee keer krachttraining gedaan (les body pump) en ben drie (!) keer naar de uni wezen fietsen. Dat is 15km, dus bijna 90km in één week! :)

Qua eten ben ik echt slecht bezig geweest afgelopen week. Zak chips, tijgernootjes, hotdogs, stokbrood met kruidenboter, blikje energydrank, zelfs suikerspin! Ik heb het allemaal naar binnen geschoven. En dat kan je misschien niet als positief zien, aangezien ik bezig ben met afvallen (zou je niet geloven nu ik dit heb gezegd, hè?). Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb er van genoten! En het heeft me weer nieuwe motivatie gegeven om weer minder te gaan snoepen!

Een groot verslag van school; SPSS-drama, is eindelijk ingeleverd. Nu nog één tentamen van SPSS en dan zijn we daar ook vanaf!

De grootste van allemaal, misschien is het niet eens een zonnestraaltje, maar de zon zelf van afgelopen week, namelijk het concert van Maaike Ouboter op vrijdagavond! Het was al een keer verzet, waardoor we langer moesten wachten, maar het was het wachten waard! Maaike is bekend van het programma De Beste Singer Songwriter en het liedje ‘Dat ik je mis‘, is het bekendst van haar. Maar onderstaand liedje vind ik zelf erg mooi:
[youtube https://youtu.be/Y6uVVH7UQRI]

Over de zon zelf gesproken, die mag ook wel als positiviteit worden genoemd. Het was namelijk echt heerlijk weer zondag en ik heb er voor mijn doen dan ook flink van genoten!

Ik heb voor het eerst in mijn leven iets gewonnen! Ik was naar een knutselwinkel  hier in de buurt geweest en als je tussen 07:00 en 08:00 ’s ochtends kwam, kreeg je 25 procent korting en mocht je mee doen met een winactie. En nu blijkt dus dat ik die heb gewonnen! :D Jeeej, ben zo benieuwd wat er in zit! Mag het komende week komen ophalen!

Ik was (en ben) nogal ziekjes afgelopen weekend en het was vrijdag erg laat geworden door het concert, zaterdag weer vroeg op voor die kortingsactie en ’s avonds was het weer erg laat geworden. Zondag werd ik toen ook weer vroeg wakker, maar rond 9 uur was ik toch weer terug naar bed gegaan. Normaal voel ik me dan hartstikke brak als ik weer wakker word, maar nu was ik echt uigeslapen na dat dutje! Samen met D. sliepen we gewoon tot kwart voor 1: heerlijk!

Komende week moet ik echt heel hard aan de bak voor school! Het einde van het jaar komt steeds meer in zicht, maar daarmee ook de deadlines en eindtentamens. Dus ik moet me echt even goed gaan focussen!

Kende je Maaike Ouboter al? Hoe was jouw week? logo bloglovin2

23 gedachtes over “Zonnestraaltjes ~ 4

  1. Dat kettingkje dat je van je zus hebt gekregen is kei schattig en mooi! :-). En af en toe eens wat snoepen kan geen kwaad, anders hou je het gezond eten idd niet vol als je altijd veel te streng bent voor jezelf :-).

    Maaike Ouboter ken ik enkel van dat liedje ‘Dat ik je mis’, is echt wel een supermooi liedje :-)

    Like

  2. Die ketting is echt prachtig! Heel erg gaaf! :)
    En MAaike Ouboter vind ik ook een hele goede zangeres. Ik hou zelf enorm van haar manier van spelen met woorden. Ik vind het prachtig!

    Like

  3. Wat mooi, zonnestraaltjes! Heel leuk om zo’n lijstje te lezen! Past ook heel goed bij je blognaam (maar dat heb je uiteraard bewust gedaan natuurlijk) In principe luister ik geen Nederlandstalige muziek, maar van Maaike ben ik fan! Dat ik je mis is een tranentrekker maar ook 23 april vind ik mooi! Echt een liedje om verliefd op/van te worden! Succes met school! :)

    Like

  4. SPSS <3 Ik ben volgens mij écht een van de weinige mensen ter wereld die dol is op SPSS, cijfertjes en statistiek… Fijn voor jou dat je er (bijna) van af bent! ;)
    Verder heb je een erg mooie ketting gekregen zeg!

    Like

Leuk als je een reactie achterlaat!

