De Grote Afvalwedstrijd: ronde 1!

Precies drie weken geleden zijn D. en ik de competitie met elkaar aangegaan om te kijken wie als eerste vijf kilo kan afvallen. Het leek mij daarom wel goed om een update te geven hoe het daar mee gaat. Lukt het om niet te snoepen? Sporten we? Wie staat er voor? Zijn we überhaupt wel afgevallen!? Lees het hier in de eerste ronde!

sporten3

D. is D. niet als hij een overzichtelijke, geeky grafiek bijhoudt met hoeveel we afvallen.  Ja afvallen, ik zeg het goed: we zijn afgevallen: woee! Dat moeten we vieren! Met taart!
O nee…
Het is erg motiverend om jouw eigen lijntje in die grafiek steeds wat meer naar beneden te zien gaan. Goed, het schommelt wel heel erg, maar dat is ook best logisch als je iedere dag weegt. Wat? Iedere dag?! Ja, ja, ik weet het. Veel mensen zijn het niet eens met het weegprincipe en vinden eigenlijk dat je jezelf helemaal niet moet wegen, maar voor ons werkt het heel motiverend. Elke avond, voordat we ons warme, grote bed instappen, halen we de weegschaal van onder het bed vandaan en wegen we ons in onze ondergoed. “Yes! Weer 300 gram lichter dan gister!” Of “Shit, toch weer boven dat getal.” zijn dan ook vaak kreten die we horen. Vervolgens typt D. het dan netjes in de grafiek en zien we weer wat het lijntje doet.
Om eerlijk te zijn, weeg ik zelfs nog vaker dan alleen het weegmoment voor het slapen gaan. ’s Ochtends weeg ik me vaak ook: “Wow! Een kilo afgevallen in één nacht!”. Of voor en na het sporten, gewoon, omdat ik het interessant vind om te zien dat die cijfertjes zo erg schommelen. Ik weet best dat je ’s avonds zwaarder bent door al dat eten van de dag en dat je ’s ochtends lichter bent omdat er nog niks in het buikje zit. Maar het is toch motiverend om te zien en ik neem het ook wel met een korreltje zout hoor. Of tenminste… ik zie wel de resultaten van de cijfers en dat vind ik wel erg fijn. Want ik kan nu zeggen dat ik in 3 weken tijd 3 kilo ben afgevallen!

Hoe dan?
Water.
Water. Water. Water. En thee <3. Heeeeeeeeeeeel veel. Dat is niet alles hoor, maar dat is wel waar ik mee begon. Ik heb alle sapjes, frisdrank, energydrink, water met suikershit verbannen en ben het gewoon cold turkey niet meer gaan drinken. En dat is in het begin heavy! Onderschat het niet! Ik heb de eerste weken, maanden! (ok, ok, paar dagen, maar het voelde oneindig) ontzettende koppijn gehad. Niet normaal! Ik kreeg gelijk afkickverschijnselen. Kon alleen nog maar aan cola denken en wilde zooooo graag blikjes energydrink. Maar, nee, ik zat weer met die stomme kop thee. Dat was best wel zwaar. Ik denk dat het drie dagen echt heel heftig is geweest en toen, toen begon ik mij eigenlijk al beter te voelen! Had het idee dat ik meer energie had en mijn lijf verlangde niet meer (zo heftig) naar suikerdrankjes. Ik werd voor mijn wekker wakker en zie er nu de uitdaging van in om zoveel mogelijk water te drinken op een dag. En thee, ik hou nu van thee en ik mag mezelf nu wel een echte theeleut noemen!

sporten

En verder?
Tja, niet snoepen. Veel bewegen, fietsen, sporten, hoelahoepen, noem het maar op. Ik ben gelukkig niet zo’n zoetekauw, ik kan zelfs zeggen dat ik niet eens van chocola hou, dus daar heb ik niet zo’n moeite mee. Met de snacks als chippies enzo, vind ik wel wat lastiger. Maar ook dat gaat best goed en ik ben ook niet té streng, ik mag best wel eens iets lekkers, één keer in de week ofzo. Maar dan gewoon met mate. Niet gelijk die hele zak leegvreten. Maar eigenlijk heb ik het nog niet gedaan, in m’n eentje snacken, wel altijd in gezelschap van andere mensen. En dan is het wel wat logischer. Al maakt dat het ook lastiger hoor, als je met andere mensen op stap bent! Ijsje hier, toch maar bij McDonalds eten, suikerspinnetje erbij, ja, wat wil je dan ook als je met kinderen op stap bent. Ik heb me geprobeerd in te houden, maar heb wel mee gedaan én er van genoten. En dat is het belangrijkst denk ik. En de dag erna gewoon weer verder ga waar je was gebleven.

En de uitslag?
Tja, ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik een stuk gemotiveerder ben dan D. Ik heb de afgelopen 3 weken elke week ook 2 keer intensief gesport. Ben wezen fietsen en hoepel (bijna) dagelijks. D. doet maar een beetje wat. Drinkt nog steeds sapjes en koffie met suiker. Maar goed, voor mij is het dan ook wel weer heel motiverend dat ik zie dat ik dan wel goed bezig ben!

*Dingdingding* na ronde 1 staat voor: Ellie!

Op naar de volgende 3 weken! logo bloglovin2

24 gedachtes over “De Grote Afvalwedstrijd: ronde 1!

  1. Wow, ik ben trots op je! Erg hé, hoe afhankelijk en verslaafd we zijn aan suiker! Ik ben gelukkig opgevoed met heeeel weinig frisdrank, waardoor ik er ook niet echt behoefte aan heb. Maar chips enzo, dat gaat er bij mij dan wel weer vlot in, haha. Succes met de volgende 3 weken!

    Like

  2. Hahaha, ik moest ontzettend lachen om je “dat vieren we met taart! Oh nee, toch niet” grapje. :-)
    Gefeliciteerd met het eerste resultaat! Whoohoo! Mag je trots op zijn. Succes de komende weken.

    Liked by 1 persoon

    • Het is goed voor je buik, rug en beenspieren! En daarnaast voor je humeur! Ik word er altijd erg vrolijk van! Ik kan niet echt zeggen of de hoepel er nu voor zorgt dat mijn buik smaller wordt, omdat ik ook andere trainingen doe, maar ik merk na het hoepelen wel dat ik inspannend bezig ben geweest!

      Like

  3. Goed van je! En wat herkenbaar van die vreselijke hoofdpijn van het afkicken. Ik had het ook toen ik besloot te stoppen met energiedrankjes en heb dagenlang hoofdpijn gehad. Nam op gegeven moment één slokje en hoofdpijn was weg! Gelukkig nu niet meer verslaafd :)

    Like

    • Ja, het is echt iets wat je door moet zetten. Want ik had het eerder geprobeerd en nam dan inderdaad weer een slokje en dan was de hoofdpijn inderdaad weer weg! Maar het bleef dan nooit bij maar één slokje… :(

      Like

    • Leuk is het zeker!! :D Ik merk wel dat mijn taille smaller is geworden! Maar ik weet niet zeker of dat aan het hoepelen ligt of ook gewoon aan de andere trainingen. Wel merk ik altijd na het hoepelen dat ik wel echt inspannend bezig ben geweest! :)

      Like

  4. Goed bezig! Geen slechte dingen meer drinken en niet snoepen werkt inderdaad heel goed. Water en thee drinken is voor mij geen probleem, chips ook niet, maar chocolade…..

    Like

  5. Oh, goed bezig! Doe zo verder, zou ik zeggen ;)
    Ikzelf mocht als kind nooooit frisdrank, tenzij we naar de frituur gingen (en dat was maar héél af en toe). Ik drink nu nog altijd alleen maar water en thee. Mijn vriend daarentegen drinkt wel eens regelmatig cola, en dan moet ik me inhouden er niet van te drinken. Ik ben het helemaal niet gewoon en krijg altijd buikpijn als ik het toch drink (best wel handig eigenlijk).
    Wat leuk ook dat jullie elkaar kunnen motiveren!
    x, Lena

    Like

  6. Goed bezig!! Ik heb ook last van hoofdpijn als ik wat gezonder eet en minder suikers, maar inderdaad na een dag of 3 heb ik er ook geen last meer van.
    Ik wou dat ik meer jouw karakter had qua water drinken… dat is hier een regelrechte ramp!

    Like

Leuk als je een reactie achterlaat!

