Zonnestraaltjes ~ 2

Weer een nieuwe week voorbij, dus weer nieuwe Zonnestraaltjes en jeetje, wat vind ik het moeilijk! Ik had nogal een ‘bluh-week’ -zacht uitgedrukt- gehad. Het lukte allemaal niet en ik voelde me stom en het is dan heel moeilijk om tussen die donderwolkjes de zonnestraaltjes te zien, maar ik ga mijn best doen!

Ik heb nogal een drukke maand qua studie, veel deadlines en tentamens en ik word dan snel gestrest en moe. Heel de week had ik ook de drang om blikje(s) energydrink te gaan halen, omdat ik dat voorheen ook altijd deed. Maar ik heb het heel de week niet gedaan! :D Woee!

Het water drinken gaat ook echt supergoed! Afgelopen week heb ik één keer een glas ice tea gedronken, voor de rest alleen maar water, thee en water met citroensap!

Vrijdag had ik een tentamen en die heb ik niet gehaald… Ik dacht heel erg dat het kwam doordat ik te weinig had gedaan (had ik ook) en ik baalde in het begin wel. Uhh.. Dat is toch geen zonnestraaltje? Nee, klopt, maar! Heeeel veel mensen hadden het tentamen niet gehaald, zelfs de stuudjes van de opleiding hadden evenveel fout als ik had!
Het blijkt dus dat het een heel moeilijk tentamen is, al jaren blijkt dit een struggle te zijn. En als ik dat bedenk, vind ik het best knap dat ik evenveel fout had als de stuudjes, dus dat is toch een zonnestraaltje waard! :)

D. is morgen, 11 mei, jarig! Ik had hem een tijdje terug skeelers en een trimmer gegeven, onder het motto ‘vast voor jouw verjaardag’. Maar hij heeft (weer) geen zin om zijn verjaardag te vieren, dus heb ik stiekem nog een spel voor hem besteld om hem toch een beetje jarig te laten voelen. En het is mij gelukt hem niks te verklappen!

Donderdag was echt een slechte dag. Ik kreeg niks uit handen, voelde me waardeloos en heb eigenlijk een dag verprutst. El, het is de bedoeling dat je positieve dingen noemt! Jaja, op donderdagavond is altijd een les body-pump in de fitnessschool en ik had me voorgenomen niet te gaan, ik was het toch niet waard, blabla. -Maar- ik ben wél gegaan! Ook met in mijn achterhoofd dat ik dit dan als zonnestraaltje kon noemen :) Werkt dus al wel positief deze rubriek :).

Vanochtend ben ik ook wezen sporten en normaal doe ik het maar zo, zo als ik zelfstandig ga sporten, maar vandaag ging heel goed en was ik echt goed (naar eigen zeggen) bezig!

Jeej, er komen steeds wat meer volgers op Bloglovin’! Natuurlijk gaat het niet echt om de volgers, maar iedereen vindt het natuurlijk leuk als die gevolgd wordt en weet dat zijn/haar blog gelezen wordt! Er verschijnt dan ook telkens een grote glimlach als ik zie dat ik een nieuwe reactie heb of een nieuwe volger. (Volg jij me al? ;))

Komende woensdag heb ik een herkansing en het is me gelukt om vandaag de samenvatting af te krijgen, jeej! (Normaal heb ik dat de middag van tevoren pas af…)

Het lukt me niet om door het boek te komen waarin ik nu lees. Of tenminste, ik heb geen eens zin om erin te gaan lezen, terwijl ik het verhaal wel heel interessant vind. Het is namelijk een Engels boek en het kost me momenteel te veel moeite om daar mijn concentratie bij te houden. Dus ik heb ‘m al heel lang niet meer open geslagen en daar baal ik dan eigenlijk van, want ik wil graag meer lezen. Again, El, alléén positiviteitJaaa, ik was nog niet klaar! Dus: heb ik van de week een hoop nieuwe Nederlandse boeken gekocht die ik hopelijk komende week ontvang! En de Engelse boeken bewaar ik dan wel voor in de zomervakantie, zodat ik dan wat meer energie er voor heb.

Het is me toch nog redelijk gelukt om van donderwolkjes zonnestraaltjes te maken, al vond ik het wel lastig. Komende week wordt erg druk voor mij, maar donderdag wordt sowieso een zonnestraaltje, dan ga ik met m’n zussen en kinders naar de Efteling! Jeej! :) 

Hoe was jouw afgelopen week? logo bloglovin2 

18 gedachtes over “Zonnestraaltjes ~ 2

    • Yay! ;)
      Ah, ik heb het misschien niet goed uitgelegd. Ik vind Engelse boeken sowieso lastiger om te lezen, m’n Engels is niet geweldig, maar vaak zijn ze in het Engels wel beter geschreven dan als ze vertaalt zijn. Daarom lees ik ook Engelse boeken. Maar de laatste tijd kost het me teveel moeite en energie om daar mijn concentratie voor vast te houden. Dus nu ga ik gewoon weer lekker Nederlandse boeken lezen en als ik minder dingen aan mijn hoofd heb weer de Engelse! :)

      Like

  1. Alvast gefeliciteerd! Ik word ook zo gestrest/moe als het druk is op mijn studie. Ik kan plannen wat ik wil, maar ik kan me dan echt nergens toe zetten. Goed dat je ondanks alles deze positieve dingen hebt opgeschreven (of getypt eigenlijk haha)

    Like

  2. Knap dat je zonnestraaltjes hebt gevonden in een tijd waarin je vooral veel donderwolken zag. Ik hoop dat het ook heeft geholpen om ietsje positiever op de afgelopen week terug te kijken en er een wat fijner gevoel aan over te houden.
    Alvast gefeliciteerd met D! Leuk dat je stiekem toch nog iets hebt besteld om hem een klein beetje jarig te laten voelen.
    Heel veel succes met je herkansing woensdag! Je bent goed bezig met de samenvatting, het water drinken én het niet kopen van energy! Je bent ’n topper. :-)
    Veel liefs, Kim

    Liked by 1 persoon

  3. Ondanks een wat mindere week dus nog genoeg dingen om blij van te worden! En wat goed dat je geen energydrink heb gehaald! Ik heb ook nog een deal met mezelf staan: dat ik er deze maand mee stop.. Maar ik vind het zo lekker :(

    Like

  4. Gefeliciteerd met D! Leuke zonnestraaltjes noem je ook! Grappig trouwens dat je Engels lezen meer concentratie van je vraagt dan Nederlands; ik heb het precies andersom haha!

    Like

Leuk als je een reactie achterlaat!

